dinsdag 7 november 2023

Carré

Carré, Carré. Het is een liedje van Toon Hermans. Het Koninklijk Theater Carré ligt aan de Amstel in onze hoofdstad. Acht jaar geleden stond Bob Dylan in dit theater.
Ik herinner me het nog goed. Een heerlijk concert. Omdat ik met een broer en een neef aanwezig was, als de Drie Musketiers. Daags na het concert schreef ik er al over. Bij het herlezen van mijn verslag komen de herinneringen weer boven.
We zijn acht jaar verder. Ook een aantal Dylan-concerten verder. Elf shows heb ik inmiddels gezien. Elf keer met wisselend gezelschap. Lang niet altijd met een broer, wel vaak. En de laatste keer met mevrouw Frits, hoewel van verkering toen geen sprake was - je cirkelt wat om elkaar, in zo'n prille fase.
Dylan is nu bezig met een tournee door de Verenigde Staten. Vanavond staat het eerste van twee concerten in Port Chester op het programma. Benieuwd welk wissellied hij zingt. Vast niet een referentie aan het optreden in Carré, acht jaar geleden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten