zondag 27 augustus 2023

Vaste tourplek

In oktober begint Dylan aan een nieuwe Noord-Amerikaanse tournee. Het is onderdeel van zijn Rough and Rowdy Ways World Wide Tour 2021 - 2024.
Vier jaar geleden was ik met een collega van NDC Mediagroep naar een concert in Hamburg. Het was een uitwijkmogelijkheid. Tijdens die Europese zomertournee liet Dylan ons land links liggen. Hamburg was vanuit Leeuwarden goed te bereiken.
Met mijn collega had ik het vaak over Dylan. Collega ventileerde wel eens de gedachte dat Dylan misschien zou kunnen stoppen met de wereldwijde tournees. En dan een zaal als Madison Square Garden afhuren voor een jaar of twee, met meerdere avonden in de week een optreden.
Iets vergelijkbaars met wat Bruce Springsteen op Broadway deed. En had Billy Joel ook niet zoiets gedaan?
Deze gedachte is vaker bij me opgekomen, de laatste maanden. De wereldtournee die Dylan nu houdt, naar aanleiding van zijn laatste studio-album, heeft een afgeronde periode. Nog een keer de globe over, om dan enkel optredens te verzorgen op het Noord-Amerikaanse continent. Niet meer de grote plassen oversteken.
Dylan in 1 zaal lijkt me niet een optie, Dylan over 1 continent lijkt me een reële oplossing voor een 82-jarige man on the road.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten