zaterdag 19 augustus 2023

Colter Wall

Tot vandaag had ik nog nooit van Colter Wall gehoord. Terwijl dat wel zou kunnen. Hij is 9 jaar jonger dan ik, dus ik had in zekere zin zijn geboorte meegemaakt kunnen hebben.
Nou ja, dan moet je het allemaal wat ruimer opvatten.
Maar deze Canadese singer-songwriter hoorde ik vandaag voor het eerst. Met zijn album Little Songs, dat twee maanden geleden verscheen. Country, bluegrass, banjo, americana. Het doet erg denken aan bijvoorbeeld CCC Inc. en Tim Knol. Of Mumford & Sons.
Deze twintiger heeft wel 'iets' met Bob Dylan. Op Colter's Wikipedia-site lees ik bijvoorbeeld dat hij is begonnen met liedjesschrijven, toen hij als vijftien- of zestien-jarige jongen het nummer Don't Think Twice, It's All Right van Dylan hoorde. 
Een goede aanleiding om jezelf te ontwikkelen als zingende liedjesschrijver.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten