vrijdag 3 juli 2020

Tears of rage

Zaterdag is het de nationale feestdag in de Verenigde Staten van Amerika. De Amerikanen vieren Independence Day, ter viering van de aanname van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring van 4 juli 1776. In deze verklaring werd de onafhankelijkheid van de VS tegenover het Koninkrijk Groot-Brittannië bevestigd.
Ik verheug me op deze dag. Niet omdat ik een Amerikaan ben, wel omdat het uitnodigt om een lied te draaien. Dat is het nummer Tears Of Rage, afkomstig van het debuutalbum Music From Big Pink van The Band. Tekst en muziek zijn van Bob Dylan en Band-pianist Richard Manuel. Het duo zet hoog in: We carried you in our arms / On Independence Day / And now you’d throw us all aside / And put us on our way.
Een repetitie-versie is terug te vinden op The Basement Tapes, opgenomen in de kelder van diezelfde roze woning. 
Daar verheug ik me dus op, om te luisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten