woensdag 29 juli 2020

Politieke campagnes

Een aantal grote, internationale muzikanten heeft een open brief geschreven aan de Amerikaanse Democratische en de Republikeinse Partij waarin gevraagd wordt te stoppen met het ongeautoriseerd gebruik van hun muziek tijdens politieke campagnes. Dat meldt het blad Variety.
Ik kan me niet herinneren dat ooit een song van Bob Dylan is gebruikt voor een presidentscampagne. Misschien komt dat omdat ik de campagnes nooit zo op de voet volg. En dan is het mijn eigen tekortkoming.
Wel weet ik dat de mannen van The Band zich hebben geleend voor een Democratische kandidaat. Voor Jimmy Carter nam de band het nummer Georgia On My Mind, gezongen door pianist Richard Manuel. Het was het laatste nummer van de Canadees-Amerikaanse formatie in de klassieke samenstelling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten