maandag 23 mei 2016

Fallen Angels #2

Sinds dit weekend ben ik de gelukkige eigenaar van Fallen Angels. Ik heb dit album op zowel cd als elpee. Wat ik van dit album vind? Goed, degelijk, opmerkelijk (goede muziek, goede stem). Geen vervolg op Shadows In The Night. Wel herkenbaar, mede dankzij het feit dat een handvol nummers al op de setlisten stonden van de afgelopen tournees.
Geen vervolg dus op het vorige Frank Sinatra-album van Dylan. De blazers ontbreken, om maar eens één verschil aan te duiden. En Dylan heeft versterking gekregen van een extra gitarist: Dean Parks. Ik kende hem niet, maar de Engelstalige Wikipedia gelukkig wel.
Die online encyclopedie heeft een heuse pagina aan Parks gewijd. En zo ontdek ik dat Weldon Dean Parks een (multi-)gitarist is uit de Texaanse stad Fort Worth. En dat hij een aardige staat van dienst heeft opgebouwd als sessie-muzikant bij onder meer Joan Baez, Crosby and Nash, Madonna, Stevie Wonder, Barbara Streisand, Elton John, Celine Dion, The Monkees, Diana Ross, Rod Stewart, Billy Joel,Neil Diamond, Michael Bublé, Paul Simon Dolly Parton, B.B. King, Dusty Springfield, Johnny Rivers, Randy Newman en Joe Cocker.
En nu dus ook bij Bob Dylan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten