zondag 10 januari 2016

Debbie Gold

De website ExpectingRain.com meldt vandaag dat Debbie Gold is overleden. Ik ken haar niet, it doesn't ring a bell. Maar gelukkig wordt bij dit overlijden gemeld dat deze dame Dylan's friend and producer of 'Good as I Been to you' is. Gelukkig maar, want anders was dit overlijden me onbekend gebleven. En het is een goede reden om Good As I Been To You weer uit de kast te halen.
En warempel, Debbie staat inderdaad vermeld op dit folkalbum: 'Production Supervised By DEBBIE GOLD for THE GOLD NETWORK', staat als administratie op de achterkant van de plaat. Wat een heerlijke plaat is het ook, Good As I Been To You. Het was de eerste folkplaat van Dylan rond The 30th Anniversary Concert Celebration, dat in hetzelfde jaar plaatsvond. Een jaar later verscheen World Gone Wrong, opnieuw een folkalbum met covers.
Het leek erop dat Dylan met deze twee albums de cirkel van zijn carrière rond maakte. Zeker met het feestje in Madison Square Garden in New York City. Gelukkig bleek niets minder waar, integendeel. In de jaren die volgden, verschenen schitterende nieuwe albums en songs van de Amerikaanse bard.
Maar nog even over Good as I Been to you, wiens producer dit weekend dus is overleden. Ik heb twee versies van deze plaat in mijn kast: de cd-versie en de elpee-variant van Music On Vinyl. De cd-versie heeft een paarse hoes, de elpee-versie is in het blauw. Niet dat dit verschil er iets toe doet. Ik zet ze allebei toch maar even op, achter elkaar. Eerst de plaat, dan de cd.
Ter ere van Debbie Gold van The Gold Network.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten