maandag 7 september 2015

Kaj #2

Zaterdag schreef ik over Kaj, het christelijke boekenweekgeschenk uit 1998. Ik schreef al over het citeren van Dylan. Maar nu ik het geschenk uit heb, ben ik nog een Dylan-citaat tegengekomen. En opnieuw uit Oh Sister. Ik citeer graag het betreffende gedeelte uit Kaj:
''Het was na ons derde optreden in het Tivoli-theater in Utrecht,' begint Kaj. Hij hapert. 'We hadden in het voorprogramma gezeten van een Midnight Oil-achige band uit Australië. De eerste twee nummers waren moeizaam gegaan. We waren begonnen met onze grungy Springsteen-cover, Adam Raised A Cain, maar mijn stem had de hoge uithalen net niet gehaald. Ik had gefluit gehoord vanachter uit de donkere zaal. Daarna had ik op eigen houtje een nummer van Dylan ingezet en de rest van de band moest wel volgen. Bij de woorden When I come to lie in your arms, don't treat me like a stranger had ik Tamara's blik gevangen. Gepijnigd. Ze haatte dit nummer en ik wist waarom.''
Meer citeer ik niet. Benieuwd naar de reden van Tamara's haat? Tjah, lees het boekje maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten