vrijdag 25 september 2015

Bootleg 12

De aangekondigde release van The Cutting Edge heeft binnen Dylan-land alweer het nodige stof doen opwaaien. Ik begreep van dagblad De Telegraaf, dat het twaalfde deel uit de Bootleg Series ook de laatste aflevering zou zijn in de serie. Daar heb ik zomaar mijn twijfels bij; er is al eerder gezegd dat de Bootleg Series eindig zou zijn – toen werd aflevering 6 (het Halloween-concert uit '64) genoemd.
Daar komt bij dat ook gesproken wordt over andere Bootleg-delen. Zo wordt ook al sinds jaar en dag gefluisterd dat het volgende deel of het over-volgende deel zal bestaan uit materiaal van Blood On The Tracks. Of met afgekeurde nummers uit de gospel-periode. De 'Blood'-bootleg zou stuivertje wisselen met de gospel-bootleg.
Enfin.
Eerst maar The Cutting Edge. De genoemde dubbel-cd en de 6cd zijn de versies voor gewone stervelingen als ik; de 18cd is een gelimiteerde versie, waar je een fors bedrag voor moet neerleggen. Ik beschouw die gelimiteerde uitgave maar als onhaalbaar.
Nog een week of zes geduld en dan weten we qua muziek meer. Spannende weken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten