donderdag 23 april 2015

Wereldboekendag

Het is vandaag, 23 april, Wereldboekendag. Een wereldwijde dag om het boek in de belangstelling te zetten. Dat is voor mij nooit een probleem. Als ik ergens van houd, is het wel van boeken. Natuurlijk om te lezen, maar als het alleen om het leesgenot zou gaan, had ik kunnen volstaan met het lidmaatschap van de bibliotheek. Nee, het gaat me in sommige gevallen ook puur om de heb – een valkuil van me.
Enfin.
Wereldboekendag. Voor de gelegenheid heb ik even een fotootje genomen van mijn Dylan-biblografie. Drie planken. Waarmee ik overigens niet pretendeer dat ik volledig ben. Er is nog genoeg over Dylan verschenen waar ik geen weet van heb. Of wel weet, maar onbereikbaar is gebleven tot op heden.
“Laat mij uw boeken zien en ik vertel wie u bent.” Mijn Dylan-boeken zeggen wie ik ben. Gedeeltelijk. Ik heb meer boeken in mijn kasten staan. Maar die gaan niet over Dylan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten