zaterdag 18 april 2015

From Nassau To Mexico

De hele dag heb ik deze korte zin in mijn hoofd: From Nassau To Mexico. Een citaat uit het nummer Caribbean Wind uit 1981. Dat ik hieraan moet denken, heeft alles te maken met het kerkenraadsuitje dat ik vandaag had. We maakten door Leeuwarden een wandeltour, een Nassau-toer. We stonden stil bij zichtbare herinneringen aan de Nassau's in ons stadsje.
Verder was het vandaag Record Store Day (RSD). Dé dag van de onafhankelijke platenzaak, en een internationale dag van de bijzondere releases. Zo verscheen bijvoorbeeld van Johnny Cash de singel When The Man Comes Aroun, met op de b-kant Personal Jesus. Liedjes uit de American Recordings, voor de gelegenheid uitgegeven op spierwit vinyl, 180 gram. Mooi, maar voor de Dylan-fan was een andere singel van belang.
The Night We Called It A Day, met op de achterkant Stay With Me. Op blauw, doorzichtig vinyl. Een singel van het album Shadows In The Night, met materiaal dat Frank Sinatra ook heeft opgenomen. Een 'limited edition', meldt de sticker op het inpakplastic. Nu moet je altijd oppassen met dit soort beweringen, dat iets 'limited' is. Maar in het geval van een RSD-uitgave, wil ik zo'n sticker wel geloven.
Over vinyl gesproken, Bas Kleijn uit Amsterdam zegt dat hij de grootste Dylan-verkoper is in Europa. “De winkel heeft een speciale Bob Dylan-etage met lp's, cd's, boeken en tijdschriften van de Amerikaanse singer-songwriter,” meldt RTV Noord-Holland. Een boude bewering, want wie heeft weet over de grootste Dylan-collectie? En op basis waarvan wordt zoiets bepaald?
Enfin, ik moet hier niet al te kritisch over zijn. Mocht ik een keer in Amsterdam zijn, is het de moeite waard om op z'n minst even te kijken in de Tweede Rozendwarsstraat.
Eerst maar weer luisteren naar The Night We Called It A Day.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten