vrijdag 10 april 2015

Aantekeningen #17: Street Legal

Vanavond begint de Amerikaanse tour, Atlantic City is de eerste locatie. Deze stad doet me toch altijd denken aan het liedje van Bruce Springsteen, bij voorkeur in de uitvoering van The Band. In de nadagen van Dylans voormalige begeleidingsband maakten de mannen toch mooie 'definitieve' versies van andermans songs – waaronder dus Springsteens Atlantic City, maar ook Dylans Blind Willie McTell.
Grofweg vijf weken is Dylan on tour. 17 mei is het laatste optreden, in South Bend. Dylaneske vragen worden gaandeweg deze optredens beantwoord. Is zijn band ongewijzigd gebleven? Welke nummers zal Dylan spelen? Speelt hij weer dezelfde setlist als tijdens de voorgaande tournee's?
We zullen het straks zien, als de speellijst morgen weer verschijnt.
Vanmorgen heb ik mijn rijbewijs verlengd, volgende week mag ik het nieuwe exemplaar ophalen. De ambtenaar van dienst vroeg of ik 38,45 euro wilde betalen. Voor minder dan 4 euro per jaar mag ik weer rechtmatig de weg op. Street legal, zou je kunnen zeggen. Alsof Dylan ook maar iéts te maken heeft met mijn privéleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten