woensdag 29 april 2015

Moderne tijden herleven #2

In 2006 presenteerden Bindervoet & Henkes hun vertaalde Dylan-teksten. Kort daarvoor kwam de maestro met zijn meesterwerk Modern Times – wat niet in de vertaling van B&H is meegenomen. Om dat gat te vullen, vertaalden de mannen Modern Times nog voor de presentatie, en deelden dit addendum uit aan de bezoekers van de vertaal-presentatie.
Ik was niet bij die presentatie en liep dus dit “extraatje” mis. Dat vond ik jammer, want hoewel ik de vertalingen van Bindervoet & Henkes niet heel erg sterk vindt, houd ik er wel van om de vertalingen te hebben. Al is het maar omdat het een interpretatie laat zien.
Een zoektocht via internet liet weten dat het lastig is om aan Moderne Tijden Herleven te komen. Maar vanaf vandaag kan ik mijn verwoede zoektocht staken. Dankzij een ontmoeting met mijn Dylan-vriend G. te W., heb ik de vertaling van Modern Times in bezit! Reken maar dat ik daar erg blij mee ben. Zeer content.
Dank je wel, man.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten