zondag 18 februari 2024

Minnesota


Een tijdje geleden zag ik op Teletekst een nieuwskop staan. 'Minnesota winnaar basketbaltopper'.
Nu heb ik niet zoveel met basketbal. Of het moet een herinnering zijn aan de gymlessen van klas 1 of 2 van de middelbare school. Toen was basketballen een hype. In ieder geval op de school waar ik toen lessen volgde.
Maar ik ben met mijn gedachten bij Dylan. Want die komt uit Minnesota. Heeft hij misschien wel eens een basketbaltopper gezien? De NBA heb ik niet in de teksten van Dylan voorbij horen komen. Van Dylan kun je veel zeggen, maar niet dat hij een uitgesproken sport-supporter is.
Iets geheel anders, toen Dylan 38 jaar was, kwam hij met zijn eerste gospel-album Slow Train Coming. Ik moest er deze week aan denken. Misschien ook door wat huisvriend Klaas ooit zei: 'Ik begrijp teksten van Dylan als ik dezelfde leeftijd heb als toen Dylan die teksten schreef'.
Komende week maar weer goed luisteren naar Slow Train Coming.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten