zondag 10 maart 2019

Sonneveld

Het is mooi als je iets van Bob Dylan leest als je het niet verwacht, daar niet op rekent. You always got to be prepared but you never know for what. Zo las ik het boek Het Vergeten Evangelie, waarin theoloog Reinier Sonneveld Dylan citeert. Met een gospelsong, dat wel. Maar je kunt van Dylan nooit teveel hebben, ongeacht wat je aanhaalt uit het oeuvre van de Nobelprijswinnaar. 
You always got to be prepared but you never know for what. Het is een zin uit Sugar Baby, de afsluiter van “Love and theft” uit 2001. Ik stapte met dit album in bij het opus van Dylan. Het is mijn eerste eigen kennismaking met het repertoire van de bard. Er zijn slechtere albums om mee te beginnen. 
You always got to be prepared but you never know for what. Ik heb de afgelopen week vaak aan deze zin gedacht. Je dient je voor te bereiden, maar je weet nooit waar je je op voorbereidt. Tot datgene gebeurt waar je je voor klaar maakt. Het is een klein voorbeeld over hoe Dylan steeds in mijn leven een rol speelt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten