zondag 3 maart 2019

Beyond Here Lies Nothin'

Ik weet niet of andere mensen het herkennen. Dat je in de kerk zit, terwijl het ene Opwekkingslied het andere opvolgt, denk je aan Together Through Life, het bluesalbum van Dylan uit 2009. Aan de opener Beyond Here Lies Nothin'. Mij is dit wel overkomen.
Nu gebeurt het vaker dat ik aan Bob Dylan denk. Het komt ook vaker voor dat ik de drang heb om bij thuiskomst Dylan te draaien, ter compensatie op het individualistische en horizontale gezang. Maar aan Beyond Here Lies Nothin' heb ik niet vaak gedacht.
Together Through Life, het album met een vrijend stel op de achterbank van een auto. Het album met het liedje Forgetful Heart, dat een schitterende uitvoering kende tijdens de tournee van 2013, waarbij deze song ook tweemaal te horen was in de Heineken Music Hall – met Tony Garnier, die zijn standup bass tot een cello omtoverde.
Ik heb vanmorgen met plezier naar Together Through Life geluisterd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten