dinsdag 2 januari 2018

Ed

Hoe kan een nieuw kalenderjaar beter beginnen dan met een ontmoeting met een vakbroeder? Vandaag was zo'n dag. Ed kwam bij me over de vloer. En dat was om meer dan één reden. Beiden zijn we journalist, werkzaam bij 'de krant', liefhebber van fysieke uitgaven van zowel journalistiek werk (print media) als boeken en geluidsdragers als elpee's en cd's. Je wilt bij muziek immers de informatie hebben.
En Ed is een lezer van Dylan-blogs. Via het onderlinge Dylan-circuit kwamen we elkaar op het spoor, waarna een afspraak volgde. We hebben het een en ander aan informatie uitgewisseld. We blijven journalisten, nietwaar? Maar bovenal, en dat was ook de reden van Ed's komst naar Leeuwarden, hebben we muziek uitgewisseld.
Uit handen van de schrijver kreeg ik een stapel bootlegs. Weliswaar moest ik hier een bedrag voor betalen, maar dat was een vriendschappelijke prijs. Zo gaan we met elkaar om.
Is er een nadeel aan deze transactie? Ja, en dat zit 'm vooral in de tijdsinvestering. De komende dagen of weken zit ik aan mijn stereotoren vastgekluisterd. Cd'tje aan en luisteren maar. Gedurende de looptijd van de geluidsdrager kan ik mooi het bijgaande boekje bestuderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten