dinsdag 23 januari 2018

Echo Helstrom

De afgelopen dagen ben ik geveld door een behoorlijk griepvirusje. Inmiddels ben ik weer zo hersteld, dat ik mijn bed weer uit kom. En dat ik ook wat tijd besteed aan het surfen op internet. Om weer bijgepraat te worden over het een en ander. Aan NPO Radio 1 heb ik veel, zeker de journaal-uitzendingen. Maar het moet inderdaad gezegd worden: de nationale nieuws- en actualiteitenzender is wel erg gericht op de Randstedelijke bubbel.
Enfin. We zijn er weer. Min of meer.
Dat geldt niet voor Echo Helstrom. Dit voormalige vriendinnetje van Bob Dylan zou vorige week zijn overleden. Het is allemaal van horen zeggen, maar ook de Engelstalige Wikipedia over Echo heeft haar overlijdensjaar genoteerd. Het lijkt er dus op, dat ze daadwerkelijk het tijdelijke voor het eeuwige heeft verruild.
Echo Helstrom, een wat Zweeds klinkende naam. Toch was zij net als Dylan gewoon afkomstig uit Hibbing, Minnesota. Ze waren klasgenoten, vrienden en zelfs geliefden. Echo, “a strange name”, zoals Dylan het ooit omschreef, staat symbool voor Girl from the North Country. Dit nummer uit 1963 van The Freewheelin' Bob Dylan, is de naamgever van de nu lopende succesvolle musical, “Dylan-song based”.
Of is toch Bonnie Beecher het meisje uit het noorden? Succes en populariteit hebben meerdere vaders.
Echo Helstrom. God hebbe haar ziel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten