dinsdag 3 juli 2018

Compleet

Mijn verzameling van het werk van Bob Dylan op vinyl is compleet. Dat wil zeggen, ik heb al zijn reguliere werk nu op elpee in de kast staan. In de collectie misten nog twee albums, maar die heb ik sinds dit weekeinde dan in mijn bezit. Inclusief een extra plaat.
Helemaal compleet ben ik nog niet. Zo mis ik nog een aantal afleveringen van The Bootleg Series op het zwarte goud. Maar van alle reguliere albums heb ik Dylan nu in zijn volledigheid. Ik miste nog de platen Down In The Groove en Real Live. Die eerste plaat bevat onder meer Death Is Not The End, door Freek de Jonge geparodieerd tot Leven Na De Dood.
Real Live is een live-album uit 1984, uit de tijd dat Dylan ook voor twee optredens in Nederland optrad.
Die derde plaat is Saved, het tweede gospel-album van Dylan. Het is de uitgave met de hoes, die door Columbia was voorgesteld. Dylan wilde zelf een schilderij van Tony Wright. Vanwege het expliciete karakter van deze tekening, weigerde de platenmaatschappij in eerste instantie deze hoes. En verving het door een tekening van een live spelende Dylan en band.
Ach, wat doet dat er toe? Columbia is alsnog overstag gegaan door bij nieuwe uitgaven Dylan's voorstel alsnog over te nemen. Zo is het gekomen dat Saved met twee hoezen verkrijgbaar zijn. En beide hoezen zijn nu in mijn bezit.
Deze zoektocht is bij deze ten einde.
Om vervangen te gaan worden door een nieuwe.

Dit blog verscheen ook op FritsTromp.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten