maandag 12 maart 2018

Girl From The North Country

Een paar jaar geleden kocht ik de cd Eels with Strings: Live at Town Hall. Redelijk op de bonnefooi, want ik kende Eels helemaal niet. Het enige dat ik wist, was dat op deze cd het nummer Girl from the North Country van Bob Dylan te horen is. En elke keer als ik deze uitvoering weer hoor, ontroert het me steeds.
Natuurlijk, het zijn de 'strings' die het hem doen. Maar ook de lichte tekstwijzigingen die Mark Oliver "E" Everett heeft aangebracht. Waar Dylan voornamelijk de verleden tijd gebruikt (Many times I often pray), doet E het in de tegenwoordige tijd (Many nights I pray). Voor Dylan is het een afgeronde liefde, bij Eels is dat nog maar de vraag.
Het is een goede gok geweest om Eels with Strings aan te schaffen. Ook voor een mooie dag als vandaag is het een goede versie om 'Girl' te luisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten