zondag 29 oktober 2023

In show and concert!

Vanavond treedt Dylan weer op, gisteren een vrije dag gehad. Montreal is de plaats van handeling. Morgen is het ook tien jaar geleden dat ik een concert van Dylan bezocht. Samen met mijn goede vriend Jan. Het was de eerste concertreeks met een pauze halverwege.
Een mooi optreden, met onder meer Waiting For You en Forgetfull Heart. Ik luister de opname met enige regelmaat. Omdat het zo mooi was.
Ik herinner me dat voorafgaand aan het optreden een mededeling werd voorgelezen in het Nederlands en het Engels. Dat we geen foto's mochten maken. En ik herinner me dat tijdens het concert stewards met zaklampjes door de zaal flitsten, om fotografen te hinderen in hun werk. Dylan zelf keek ook een keer geïrriteerd opzij.
Op de radio hoorde ik van de week weer een Dylanesque-liedje. Bryan Ferry bracht in 2007 een album uit onder die titel. Op dit album brengt de Roxy Music-zanger de songs van Dylan ten gehore. Op eigen wijze. En zeker niet gek. Afgelopen week passeerde Simple Twist Of Fate de revue.
In 2003 verscheen de film Masked & Anonymous, geschreven door Dylan met hemzelf in de hoofdrol. Hij speelt een verdwenen rocker, die uit de gevangenis wordt gehaald voor een benefietoptreden. Zijn begeleidingsband heet Twist of Fate. Dylan houdt wel van practical jokes.
Net als de band Judas Priest. Deze band staat 10 juni 2024 in de AFAS Live in Amsterdam. De naam van de groep komt van het liedje The Ballad of Frankie Lee and Judas Priest. De rockformatie staat in dezelfde hal als waar Jan en ik Dylan tien jaar geleden zagen optreden. Toen was bierbrouwer Heineken de hoofdsponsor. Nu is AFAS de sponsorende naamgever van de muziekhal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten