woensdag 30 december 2020

In Europa

In deze week tussen Kerst en Oud & Nieuw ben ik begonnen met het boek In Europa van Geert Mak. In 1999 trok de schrijver door Europa, waarbij hij ook een overzicht geeft van hoe het continent er voor ligt. Zo vlak voor de millenium-wisseling. 
In de beschrijving over de Eerste Wereldoorlog staat een citaat van de toenmalige Britse minister van Marine, Winston Churchill. Het gaat me niet zozeer om de inhoud, hoewel dat ook wel interessant is. Maar het is vooral de stijl van het citaat. Dat doet me denken aan Tarantula, het literaire debuut van Bob Dylan.
Natuurlijk leg ik die link zelf, dat verband tussen Churchill en Tarantula bestaat niet. Niet direct. Misschien ook niet indirect. Ik leg dat dwarsverband bij deze nu wel. Dat mag, met 2021 in het vooruitzicht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten