dinsdag 9 juni 2020

Zelfportret

Vandaag bestaat het album Self Portrait 50 jaar. Ter gelegenheid van de 45e verjaardag, vandaag dus vijf jaar geleden, schreef ik voor Classic Rock Mag al een artikel over dit merkwaardige album. Dylan was toen 29 jaar oud - dat is makkelijk na te rekenen, want een paar weken geleden vierde de bard zijn 79e verjaardag.
Eind 2013 verscheen Another Self Portrait, aflevering 10 uit de Bootleg Series. Het was vlak voor het dubbele optreden in de Heineken Music Hall, waarvan ik één optreden bezocht met mijn goede vriend Jan. De titel van dit weblog, Een Ander Zelfportret, is een verwijzing naar deze verzamelbox: een vertaling van de titel. Maar Een Ander Zelfportret zegt ook iets over mij en mijn reguliere blog; over Dylan schrijven levert een portret van de zanger op, maar is ook een ander (zelf)portret, namelijk van de schrijver dezes.
Je kunt zoiets ook zeggen over de BOBcast, waarvan afgelopen zondag deel 2 verscheen. In deze aflevering is Huub van der Lubbe, zanger en tekstschrijver van De Dijk, te gast. Een uur lang. Zo'n gesprek gaat dan over Dylan, maar net zo goed over de geïnterviewde zelf. Twee zelfportretten, in feite.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten