dinsdag 9 juli 2019

Make You Feel My Love

Afgelopen vrijdag hoorde ik voor het eerst Make You Feel My Love uitgevoerd door Dylan. Het was niet het live-debuut van het nummer uit 1997, maar voor mij wel een eersteling. Make You Feel My Love staat op het album Time Out Of Mind, maar is vooral bekend geworden door Adele.
De Britse zangeres Adele nam in 2007 een versie van het nummer op voor haar debuutalbum 19. Paul de Leeuw maakte een Nederlandse versie van dit lied, Zo Puur Kan Liefde Zijn, dat hij in een Nederlands-Engels duet met Adele heeft uitgevoerd.
Door dit succes hoor ik vaak van mensen dat Make You Feel My Love van Adele zou zijn. Dat had ze gewild.
Ook Huub van der Lubbe heeft een Nederlandse bewerking gemaakt van dit lied, dat als Tot Jij Mijn Liefde Voelt verscheen op zijn solo-debuut Simpel Verlangen uit 2013. Twee jaar eerder namen de mannen van Van Dik Hout een eigen versie van deze vertaling op voor hun album Leef!
Solid Sound heeft maandag op uitnodiging van ziekenhuis Nij Smellinghe opgetreden in de ontvangsthal van het ziekenhuis. Speciale aandacht kregen de liedjes Mr. Blue Sky en Make You Feel My Love. Ik was hier niet bij, maar ik stel me zo voor dat de uitvoerende zangers en het publiek zwijmelden bij dit "liedje van Adele".
Ik was er niet bij.
Gelukkig maar niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten