vrijdag 14 december 2018

Kronieken #40: Wedding Song

Vanwege het gouden huwelijksjubileum van mijn ouders, zette ik Wedding Song maar weer eens aan. Het is de afsluiter van Planet Waves uit 1974, het enige studioalbum van Bob Dylan met The Band (afgezien van The Basement Tapes) en ook het enige studioalbum van Dylan bij Asylum Records (en dus niet bij Columbia).
Plots moest ik aan Stu Kimball denken. Want Wedding Song doet me wel denken aan de intro van de live-uitvoeringen van Things Have Changed, waar Dylan de laatste jaren zijn shows mee opent. Hoe zou het nu met Kimball zijn? En wie speelt nu dat intro van Things Have Changed, bij afwezigheid van Kimball?
Maar het was het huwelijksfeest van mijn ouders. 50 jaar. Dus tijd om nog een keer Wedding Song te luisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten