zondag 11 februari 2018

Micky Jones


Afgelopen week overleed drummer en acteur Mickey Jones. Hij is de drummer van The Hawks/The Band, toen zij Bob Dylan begeleidden op diens “elektrische tournee” in 1966. Jones verving Levon Helm, die het boe-geroep niet meer aankon.
Tijdens deze tournee maakte Jones een eigen filmverslag. Hij had een filmcamera mee, waarmee hij nauwgezet de tournee op de gevoelige plaat legde. In zekere zin is Jones dus de chroniqueur van een van de meest legendarische concertreeksen ter wereld.
De Dylan-verslaggever overleed in de week dat ik daadwerkelijk begon als opmaakredacteur bij NDC Mediagroep. Ik ben niet echt een journalist of verslaggever, dus ik doe voor de weekbladen geen werk zoals de Mr. Jones uit Ballad Of A Thin Man. Veel meer ben ik als weekblad-redacteur een chroniqueur, iemand die artikelen verzamelt en doorgeeft.
Ik lijk wat dit onderdeel van mijn vak betreft, veel meer op die Mr. Jones, die van achter zijn drumstel een verlag maakte van Dylan's tournee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten