zondag 13 maart 2016

Beats

Dylan-kenner, blogger en schrijver Tom Willems is bezig met een nieuw boek: Dylan & de Beats is de werktitel. Willems maakte zijn nieuws bekend op de 94e verjaardag van de legendarische schrijver Jack Kerouac. In Dylan & de Beats, dat later dit jaar zal verschijnen, richt Willems zich op - naast Kerouac - vooral op de Dylan-connectie in de werken van Allen Ginsberg, Gregory Corso, Lawrence Ferlinghetti, Michael McClure en William Burroughs. Laat het boek maar verschijnen! Als het inhoudelijk net zo wordt als de andere boeken van Willems, is het op z'n minst boordevol met informatie, feitjes en dwarsverbanden.
Over beats gesproken, gisteren had ik het over Pasen, met een bevriende dominee op het Groningse platteland. Met Pasen versloeg (beats) Jezus de dood en de duivel in eigen persoon. Ik vertelde dat ik een filosofisch café had gehouden, waarbij ik onder meer Ain't Talkin' van Dylan heb laten horen. Ain't Talkin' is wat mij betreft hét Paaslied van Dylan bij uitstek, iets waarvan ik tijdens het café ook van heb verteld. Dylan is overal bij, maar zie hem er maar eens tussen staan.
Of zitten.
One of these days, I'm gonna sit down and talk to Bob.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten