zaterdag 7 december 2013

Lust for Life

In de nieuwe Lust For Life staat een aantal verwijzingen naar Bob Dylan. Het begint al bij de lezersreacties, van ene Wouter Baas, die concertkaarten voor Dylan won. De kaarten doen hem denken aan zijn overleden broer, Wouters muzikale geweten, die hem met de zanger liet kennismaken.
En dan in de rubriek De TamTam het volgende: Ook Bob Dylan had bijna een onverwacht pad gekozen, vertelde Giorgio Moroder onlangs. De discogoeroe had op verzoek van Silverster Stallone een song gemaakt voor de film Rambo, waar Bob Dylan de zang voor zijn rekening moest nemen. Volgens Moroder zou het goed kunnen dat de toon van de film uiteindelijk roet in het eten gooide. Wij vermoeden echter dat Dylan is afgehaakt toen hij zichzelf in de spiegel zag met een discobroek en afropruik.
Verder in het blad de link tussen Tim Knol en Dylan (en een link met The Beatles, in één zin genoemd).
Daarnaast nog in een interview met Queen-drummer Roger Taylor, over diens jongste soloalbum Fun On Earth: De meester van het protestlied blijft voor velen Bob Dylan, van wie Taylor het vernietigende Masters Of War coverde voor zijn tweede soloplaat Strange Frontier (1984). De bijtitel Everything Is Broken lijkt een knipoog naar Dylan, die een gelijknamig lied opnam. “Is dat echt een titel van hem?” reageert Taylor verbaasd. “Ik zou niet zeggen dat Bob een grote invloed op me is, maar een inspiratiebron. Naar mijn mening is hij de beste tekstschrijver van de afgelopen tweehonderd jaar. Maar ik was blijkbaar vergeten dat Everything Is Broken ook een lied van hem was. Ik heb Bob een beetje leren kennen, al heb ik hem in tijden niet meer gezien. Hij is een gevoelige, aardige vent.”
Een pagina verder een artikel over rarities-verzamelaars, met een paginagrote foto van Dylan (uit zijn Self Portrait-periode). Het eerste album dat besproken wordt, is The Bootleg Series vol. 1 – 3, met eervolle vermelding voor Biograph.
Goed, tot zover de vermeldingen. Ik neem het ter kennisgeving aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten