zaterdag 9 december 2023

You’re so far away from home

Bij trouwen hoort ook verhuizen. Deze maand staat in het teken van het overbrengen van mijn bibliotheek. Vooral veel boeken, maar ook de nodige cd's en elpee's. Waaronder ook mijn verzameling aan literatuur over Bob Dylan.
In mijn geval een heuse billy-kast. Je kent het wel, die standaard-boekenkast van een Zweedse woonwinkel. Waarschijnlijk is mijn Dylan-boekenverzameling niet eens heel groot, als je het afzet tegen andere Dylanologen.
Alsof het een wedstrijd is.
Maakt niet uit. Ik denk aan de soundtrack van Pat Garrett & Billy the Kid, waar Dylan verantwoordelijk voor is. Sam Peckinpah regisseerde het verhaal in 1973; zanger Kris Kristofferson speelde de rol van Billy the Kid, Dylan had de bijrol van Alias te pakken.
Het nummer Billy #4 is een nummer met tekst. Slechts één keer speelde Dylan dit nummer live, in Stockholm. Misschien had hij een boekenkast daar gekocht. Je weet het niet waarom de zanger soms voor een live-uitvoering kiest.
Enfin.
Trouwen, dus. Inmiddels een maand getrouwd. Het bevalt uitstekend. Mevrouw Frits en ik hebben het goed samen. Dankzij of ondanks dat de boeken mee verhuizen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten