donderdag 28 juli 2016

Vlaardingen

Wat heeft Vlaardingen met Bob Dylan? Wat heeft Bob Dylan met Vlaardingen? Er is geen link tussen deze stad aan de Nieuwe Maas en de bard uit Minnesota. Tenminste, geen link zoals die er is van Dylan met Noordpolderzijl, waar de zanger in ’t Zielhoes een kopje koffie dronk. “D’r zit allennig n gekke Amerikoan aan de bar kovvie te drinken,” aldus uitbater Siert van Warner.
Nee, de link tussen Vlaardingen en Dylan is het radioprogramma “Waar halen ze het vandaan?”, waarin presentatoren Bert van Nieuwenhuizen en Kees van Velzen de komende zes weken met Dylan aan de haal gaan. De komende 6 zondagen staat het programma in het teken van “Chimes Of Freedom”, een album ter ere van Amnesty International, waarop allerlei artiesten een nummer van Dylan uitvoeren. Het titelnummer wordt door hemzelf ‘gedaan’. Op Omroep Vlaardingen laten ze de komende weken hieruit een forse selectie horen. De data: 31 juli, 7, 14, 21, 28 augustus en 4 september, steeds van 17.00 uur – 18.00 uur.
Afstemmen op dit programma? Mwah, dat denk ik niet. Ik heb dit album in de kast staan, ik kan het zelf wel weer gaan draaien. Ik heb te weinig met Vlaardingen om hierop af te stemmen en te luisteren naar feiten die ik al wist – of misschien naar feiten die onjuist zullen zijn.
Desondanks wenst ik het duo Van Nieuwenhuizen/Van Velzen veel succes. Maar vooral veel plezier. Het moet wel een genot zijn om zes zondagen een uurtje Dylan de ether in te gooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten