donderdag 16 oktober 2014

Jakob Dylan

Het is vandaag 16 oktober. Dat betekent dat één van mijn oomzeggers vandaag jarig is. Hij wordt alweer zeven jaar. Dat is mooi, natuurlijk. Zeker op die leeftijd, is het van belang hoe oud je bent. En zeven, dat is een mooie leeftijd.
Vandaag is het zes jaar geleden dat G. en ik naar de Melkweg toogden om Jakob Dylan te zien. Jakob, de zoon van Bob. De jonge liedjesschrijver had kort ervoor zijn bandje The Wallflowers (what's in a name?) even aan de kant gezet voor een solocarrière.
Ik herinner me het akoestische middengedeelte, toen Jakob het publiek vroeg of zij nog verzoeknummers had. Blowin' In The Wind werd genoemd, door een grappenmaker. Maar nee, Jakob liet zich niet overhalen om een lied van zijn vader te zingen. Jammer, want schreef Bob Forever Young niet voor zijn jongste zoon?
Wat ik me ook herinner, is de terugtocht naar Zwolle, waar ik toen woonde. G. en ik konden de ring van Amsterdam niet vinden. Na een licht-wilde tocht door het centrum van de hoofdstad, werden we door de politie de juiste kant op gewezen.
Jakob Dylan. Sinds 2008 is hij niet meer in Nederland geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten