zondag 29 januari 2023

Aandacht verdelen

Het valt nog niet mee om mijn aandacht goed te verdelen. Werk vergt tijd, mevrouw Frits ook, plus daarbij de nodige maatschappelijke nevenactiviteiten. En dan is er sinds dit weekend ook nog de box Fragments.
Man, wat een box. Ik heb al één keer gehuild. Bij de verise van The Water Is Wide. Maar dan heb ik het nog niet gehad over de remix van Time Out Of Mind, waar deze aflevering van de Bootleg Series zich om concentreert.
De 'nieuwe' uitvoering van dit album voelt basaler aan. Geen tierlantijntjes van mede-producer Daniel Lanois. Maar veel meer wat Jack 'Bob Dylan' Frost in gedachten had. Zoals Tom Willems het verwoord: De opnamen zijn gestript van het Daniel Lanois-geluid dat de 1997-versie van Time Out Of Mind kenmerkt. Simpel gezegd is een deel van Lanois' werk teniet gedaan.
Zo voelt het ook. Door deze aangepaste mix voelt het album veel meer passen in de trilogie die het vormt met opvolgers "Love and Theft" uit 2001, waar ik zelf 'in Dylan' ben geraakt, en Modern Times dat in 2006 verscheen.
Ik luister en geniet van Fragments. Als ik niet aan het werk ben. Of als mevrouw Frits niet de nodige aandacht opeist. Aan de andere kant: van alle kanten is wel bekend welke plek de maestro in mijn leven heeft.
Voorlopig draait Fragments nog. En dat houdt me gaande.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten