zaterdag 16 juli 2022

AFAS Live

De kaarten zijn besteld. Maandag 17 oktober, het tweede Dylan-concert in AFAS Live. Dat wordt mijn bezoek aan een Dylan-concert. Ik ga met een broer en een dame uit de kerk.
Het wordt mijn elfde Dylan-concert, en de tiende op Hollandse bodem. Het enige niet-Nederlandse optreden was in 2019, toen ik met een collega in Hamburg was.
Elf. Mooi getal. Ook wel een Bijbels getal. Het is het aantal discipelen van Jezus minus verrader Judas Iskariot. Zou er nog een twaalfde concert aan toegevoegd worden? Ik weet het niet - dat Dylan met zijn 81 jaar nog de grote plas overkomt, is al een "extra".
Natuurlijk, de Franse zanger Charles Aznavour gaf in dezelfde concertzaal een optreden toen hij al 93 lentes jong was. Dan heeft Dylan nog twaalf jaar te gaan. Mits onder het voorbehoud van Jakobus, uiteraard.
Er is geen andere artiest die ik zo vaak heb gezien als Dylan. Nou ja, Ernst Jansz en/of Henny Vrienten misschien. Via hun gezamenlijke band Doe Maar, bij solo-optredens of bij nevenactiviteiten als CCC Inc., de Vreemde Kostgangers of Aardige Jongens.
Maar Dylan, als solo-artiest, elf keer - dat is een absoluut record.
De tickets worden als e-tickets verstuurd. Dat is om het milieu te sparen. Dat zal best. Maar wat kost het om alle online servers in de lucht te houden? Alleen al het koelen kost een vermogen qua geld en qua energie. Ik ben een romanticus en vind een 'gewoon' kaartje, dat je via de post krijgt toegestuurd, veel leuker om te hebben. Daar komt bij dat op verzoek van Dylan de mobiele telefoons uitgeschakeld moeten worden - de e-ticket moet je dus sowieso wel printen voor een goede doorstroom bij de ingang.
Maakt niet uit, doet er niet toe. Het zijn randzaken, problemen die er feitelijk niet toe doen. Waar het om draait, is dat de kaarten besteld zijn.
Dus ja, Tom, het is me gelukt om de mijn gewenste kaarten te krijgen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten