zondag 17 april 2022

Stormy Weather

Vandaag is het 17 april, Eerste Paasdag. Vijf jaar geleden was 17 april Twééde Paasdag. Ik herinner het me nog, omdat ik die dag naar een concert van Bob Dylan ben geweest.
Het was de middelste van drie Nederlandse shows in AFAS Live. Dit trio optredens is vooralsnog het laatste bezoek van de maestro aan ons land. Samen met mijn oud-mentor van de havo in Zwolle, Wietse, was ik bij dit concert.
Elk concert heeft zo zijn eigen herinneringen. En eigen nummers van zo'n setlist, dat in je herinnering blijft. Bij dit concert was dat Desolation Row. Mooie uitvoering. Ik herinner me hoe Wietse een duim omhoog stak: dit was goed.
Van een onderwijzer betekent een duim veel.
En dan nog die Stormy Weather, een van de Sinatra-songs. Dylan speelde het die ene avond wél - reden genoeg om de bootleg van deze avond naar dit nummer te noemen.
Ach, zo zijn er wel meer herinneringen op te halen aan en rondom dit optreden. Maar dat is uiteraard voor klein comité.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten