vrijdag 21 februari 2020

I threw it all away

Het singeltje I Thew It All Away kwam eigenlijk bij toeval in mijn handen terecht. Door dit singeltje ben ik weer even terug in 2002, bij het concert dat Dylan in mei van dat jaar gaf in Ahoy, Rotterdam.
Dat was in zijn zogenoemde bluegrass-periode, waarin de zanger werd bijgestaan door onder meer multi-instrumentalist Larry Campbell en de invallende sessiedrummer Jim Keltner. Het waren de jaren dat Dylan elk optreden begon met een gospel uit de traditional-hoek. Die avond was het Wait For The Light To Shine.
Na deze meerstemmige opener was het de beurt aan de eerste eigen compositie van de latere Nobelprijs-winnaar voor de Literatuur: I Threw It All Away. Een puike uitvoering, zelfs na het vele terugluisteren van de bootleg van de show.
Herinner ik me het nummer nog? Of heb ik de concert-opname zo vaak gehoord dat die live-registratie een eigen herinnering is gaan vormen? Beide opties zijn uiteraard mogelijk. En beide alternatieven doen me goed.
Goed genoeg om het singeltje weer te draaien.
Grijs te draaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten