vrijdag 19 oktober 2018

Perfecte stilte

Ik blader door een boek over Ovidius van een Amerikaanse hoogleraar, me door Susan aanbevolen. Toen ik haar eergisteren telefonisch sprak zei ze dat ze er zeker van was dat Bob Dylan zich door deze boeken van Ovidius had laten inspireren.
'Lees de Engelse vertaling maar eens hardop,' zei ze.
We spraken even over Dylan. Ze kende zijn werk goed. Ik ook, ik zei dat ik dat nodig had om na te denken over de tijd waarin ik leefde, dat ik vaak merkte dat ik in metaforen van Dylan dacht. Susan zei dat ze dat wel begreep.
Aan het hardop lezen van de Engelse vertaling van Ovidius was ik nog niet toegekomen.

Uit: Thomas Verborgt – Perfecte stilte, uitgeverij Nieuw Amsterdam, zevende druk 2018, exclusieve Book Store Day-uitgave

Geen opmerkingen:

Een reactie posten