maandag 3 augustus 2015

When He Returns

Anderhalve week geleden plaatste ik een verhaal over de terugkeer van Dylan naar Nederland. Helemaal toevallig was de titel niet. Wanneer Hij Terugkomt is een vertaling van When He Returns. Dit lied staat op Slow Train Coming, de eerste gospel-plaat van Dylan. Ik plaatste het verhaal op de dag dat ik zelf vertrok, voor een week.
Diezelfde zaterdag ben ik naar Paasloo gegaan, een week lang E&R draaien. Evangeliseren. En recreëren. Dat evangeliseren heeft alles te maken met de terugkomst van Hem – met een hoofdletter.
Heeft evangeliseren nog met Dylan zelf te maken? Zijn preken tijdens zijn gospel-periode is wel voorbij. Desalniettemin gebruik ik sommige teksten van hem als middel om te vertellen over God. Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat in Dylan-teksten (niet allemaal, maar wel een aantal) een fors gedeelte evangelie in zit. Wie oren heeft, die hore.
Ik kan het fout hebben, natuurlijk. Maar niet nu. Niet na een week E&R.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten