dinsdag 26 mei 2015

Dylan yn it Frysk

Gisteren, Tweede Pinksterdag, hielden wij als familie onze jaarlijkse Familiedag. Geen Fiets-Elfstedentocht voor mij dus. Ondanks dat de route van deze fietstocht langs mijn huis gaat. Je kunt niet alles hebben.
Terwijl ik na afloop naar huis ging, kwam de cd Dylan Yn It Frysk bij me op. Vooral het liedje Ha Gjin Noed, It Is Goed (Don't think twice, it's all right) speelde in mijn hoofd. Bij thuiskomst dus een goede reden om deze cd maar weer eens op te zetten.
En gelijk maar de hele cd beluisteren, want één song is ook maar zo weinig. Wat me naast de mooie vertolkingen bij deze cd al eerder was opgevallen, zijn de goede liedkeuzes. Natuurlijk, The Times They Are a-Changin' (De Tiden Feroarje), Blowin' In The Wind (Rûzjend Yn 'e Wyn) en All Along The Watchtower (De Wachttoer) hebben een plek gekregen op de cd van Ernst Langhout & Johan Keus.
Maar ook: I Pity The Poor Immigrant (Begrutsjen Mei De Immigrant), The Drifter's Escape (De Swalkers Flecht) en I Dreamed I Saw St. Augustine (Ik Dreamde Dat Ik Augustinus Seach) worden vertolkt. Er zijn slechtere keuzes te maken als je besluit om Dylan te spelen. En dus kon ik met grote glimlach in slaap vallen.
Tenminste, ik neem aan dat die glimlach zichtbaar moet zijn geweest. Maar er was niemand die me dat kon bevestigen of ontkennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten