vrijdag 20 februari 2015

Aantekeningen #16: Vrijdag

Het is vrijdag en voor mij een vrije dag. Mijn baas heeft besloten mij een verlof te geven. Tijd dus om weer op adem te komen. En dus stromen er allerlei gedachten door mijn hoofd. Ook gedachten die over Dylan gaan, of aan Dylan raken en schuren.
Citaat uit een column in Het Parool van vorige week zaterdag:
“In dezelfde week dat een intieme foto van een homostel in Sint-Petersburg de prestigieuze World Press Photo won, kwam in Amerika acteur Odin Biron uit de kast. Wie? zult u zeggen, en inderdaad heeft vrijwel niemand in de wereld van deze jonge acteur uit Minnesota gehoord. Behalve in Rusland dan, waar het nieuws de voorpagina's haalde en de sociale media deed exploderen.”
Minnesota. Onbekende kunstenaar (is acteren ook kunst, net als muziek maken of schilderen?). Rusland. Het lijkt bijna de jonge Zimmerman: ook uit Minnesota. Als Zimmerman nog onbekend. En met Oost-Europese roots.
Mijn moeder was vandaag op bezoek. Ze vertelde over een oversized kledingstuk, dat ze had gepast. Oversized kledingstuk. Ik dacht gelijk aan de hoes Empire Burlesque. Na het vertrek van mijn moeder wilde ik Empire Burlesque gaan luisteren, maar greep “mis”: het werd Knocked Out Loaded. Met Brownsville Girl, over Henry Porter die geen Henry Porter heette – dit feitje is het enige wat we over deze acteur weten.
Op hetzelfde album staat They Killed Him, van de hand van Kris Kristofferson. Onder meer Martin Luther King wordt bezongen. Deze week ging de film Selma in première, over -jawel- Martin Luther King. Ik weet niet of Dylan nog voorkomt in de film over dr. King, maar het zou me niets verbazen. Misschien ben ik wel teleurgesteld als er geen plekje voor Dylan is.
Maar wie ben ik.
Het is vrijdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten