maandag 10 november 2014

10-11-'03

Elf jaar geleden viel 10 november ook op een maandag. Die avond ging ik naar mijn tweede Bob Dylan-concert. Voor het eerst betrad ik de Heineken Music Hall. Wat ik me herinner, waren vooral de reacties achteraf. Dylan speelde op een “piano”, een keyboard met piano-geluid. Heel sterk klonk dat niet. Sowieso was het geluid die avond niet heel denderend.
Maar toch, zo slecht als de steward na afloop zei, was het ook niet. Die beste man zei dat hij blij was, dat hij de volgende avond naar Metallica ging. Misschien zegt dat meer iets over 's mans eigen voorkeuren.
Tegelijk gaf Dylan wel een paar pareltjes weg. Hoogtepunt was zonder meer Girl Of The North Country, een eerbetoon aan Johnny Cash die enkele weken eerder was overleden. Dylan en Cash namen dit nummer op voor het country-album Nashville Skyline uit 1969.
Na dit concert volgden nog vijf andere Nederlandse concerten van Dylan, die ik heb bezocht. In totaal dus zeven optredens, “and still counting” wat mij betreft.

2 opmerkingen: