zaterdag 16 augustus 2014

Weekje weg

Afgelopen week was ik afwezig. Ik stond op een camping in Paasloo, voor een evangelisatie-project. Dat betekende dat ik met Dylan weinig bezig kon zijn. Helaas, want in de afgelopen week passeerden veel Dylan-activiteiten de revue.
Natuurlijk was er de start van Dylans zomertournee 2014 door Oceanië, Australië en Nieuw-Zeeland. Voor mij onbereikbaar, maar het is toch prettig om die avonden te volgen. De setlisten vind je hier.
Een ander Dylan-moment was het tribute-concert dat Tim Knol in het Concertgebouw hield. Samen met vrienden, en niet de minsten: onder meer Freek de Jonge, Ernst Jansz en Nico Dijkshoorn gaven acte de présence. Ik had er graag bij willen zijn.
Enfin.
Dat ik stond te evangeliseren, betekent niet dat Dylan in Paasloo een vergeten held was. In zekere zin kwam hij regelmatig langs. Op een 'soundtrack' dat ik voor mijn projectweek had gemaakt, stonden twee vertalingen van Dylan-teksten. “Morgen wordt alles anders”, een bewerking van The Times They Are A-Changin' door Acda en de Munnik.
En “Tot jij mijn liefde voelt”, Huub van der Lubbe die 'Adele' zingt. Dit nummer heb ik gebruikt tijdens de avondsluiting met de gasten. Het is een liefdesliedje, uiteraard. Maar wat gebeurt er als je het lied ziet vanuit een boodschap van God tot de mens? Dan kun je er opeens iets meer mee, wetende dat een christelijke onderlaag in dit lied zeker niet erin hoeft te liggen.
Maar dat was allemaal afgelopen week. Ik ben weer thuis, en kan me weer laven aan Dylan en zijn stem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten